torsdag 6 januari 2011

Smaken är som baket!

Igår firade vi trettonafton på Sjuhalla med god mat och diverse lekar/spel. Supermysigt! Idag har flitens lampa verkligen lyst på Daniel. Han har bakat och bakat och bakat! Själv har jag slappat och slappat och pluggat medan snön har vräkt ner utanför fönstret! En väldigt härlig dag med andra ord! Resultatet blev en välfylld frys. Linfröbullar, piroger och pluttbröd (som jag bakade faktiskt).
Le pirog a´la köttfärs

Pluttbröd. Fantastiskt gott GI-alternativ till vanliga mackor på morgonen och extremt lätta att baka!

Nu är det snart dags för fjärde Bondfilmen denna veckan. Fantastiskt för en fantast som jag. Tack för det intresset pappsen=)

5 kommentarer:

Johanna sa...

Pluttbrödsrecept önskas!

Maria sa...

Då ska vi se...
100 g fetaost
2 dl turkisk yoghurt
2 ägg
4 msk fiberhusk (finns i alla stora mataffärer)
4 tsk bakpulver

Smula fetan och rör ihop med yoghurt och ägg. Tillsätt resten och rör om. Vila degen i ca 15 min. Plutta ut bullar på en plåt. Grädda 15 min på 200g. Låt svalna. Klart!

kicki sa...

Jag vill smaka både pluttbrödet och pirogerna! :)

kicki sa...

Oj, inloggad på mammas, det är ia som skrev förra inlägget!

Madde sa...

Oj va mysigt, det där pluttiluttbrödet vill jag oxå testa =)
Kram på er!