tisdag 21 december 2010

Polen för en dag och finbesök på Ö Hamngatan

Hur mycket kan man strula innan man mister sina kunder? Fråga Stena Line! Efter mycket om och men kom vi då iväg till Polen, tre timmar försenat, vilket innebar att färjan gick strax efter midnatt. Märkligt att sitta och äta julbordillsammans med 100 andra klockan 1 på natten. Nåja, hungriga var vi och gott var det! Vi hann också med en hel del i Polen, tex;
1) låsa in vår väska i ett söndrigt skåp vilket tog den polska personalen sisådär en timme att fixa
2) åka polskt tåg vilket i sig var en resa tillbaka till 40-talet
3) gå i saluhallarna i Gdansk
4) shoppa i ett helt nybyggt köpcenter

Nu, bilder;
Daniel på väg på tåg...
... mysig marknad...

...fina byggnader...

...och billig öl förstås!


Idag har vi fått finbesök från Nättraby! Abbe är här och ska ha "killkväll" med Daniel. Jag fick lov att sitta i fåtöljen och läsa en tidning (och blogga). Julmust och skumtomtar på bordet och senare köttbullar på menyn=) Abbe är grymt taggad på Lego Batman och kan hur mycket som helst (tack Jens). Just precis hörde jag kommentaren "- Du Daniel, det här är en reeedig killkväll"! Sååååå himla mysigt att ha Abbe här!

Nu tror jag att jag ska ge mig ut i köket och rulla köttbullar. Det var ju killkväll som sagt och då vill man inte störa för mycket;)




4 kommentarer:

Johanna sa...

Jösses, jag trodde du ska vara med och fajtas :) Hemmarullade köttbullar - det är lyxigt värre!
Det är en lycklig kille ni har på besök!

Cornelia sa...

Nu är du med på fejjan :-) Glömde lägga till dig. *skäms*
Duktigt att rulla köttbullar, det har min fru också gjort idag :-) Kram och hälsa!

Madde sa...

Hihi, mysig killkväll dom har grabbarna =)
Något intressant skvaller?? ;-)

Anonym sa...

Vad Ni har gjort Abbe lycklig!!! ♥ Kicki