söndag 5 december 2010

Julstök och julbök!

Puh, det är inte för inte som man känner sig "litta sleten" såhär dagarna innan jul. Massa ärenden som tar en massa tid! Igår hade vi i alla fall en lugn och härlig dag på Mariagårdens julstök. Nedan; Daniels stånd (det är ok att fnissa om man har den humorn...)
Inte alltid så lätt att få med alla tre grabbarna bus på samma bild men här är ett tappert försök. Tummen upp!
Idag stod det mys på schemat (på riktigt, i kalenderna alltså...sjukt) och dagen började väl sådär med tvättid kl 07.00. Då vi var på födelsedagskalas igår, och jag körde, blev det likaså jag som for ner med tvätten=) När Daniel piggnat till fick vi faktiskt tummarna loss och tömde/rensade garderoberna. Detta resulterade i två svarta sopsäckar som vi skänker till UFF. God gärning? Efter det tog vi en ganska misslyckad runda på stan eftersom ALLT öppnade halv tolv eller tolv. Inget kul att gå och vänta en timme så vi tog oss ut till Amiralen för inköp där istället, helt klart en mer lyckad runda. Dagen har sedan förgyllts med diverse saker såsom städning, sillinläggning, julgodisbak och så har vi faktikst klätt granen... fusk kanske? Såhär blev det i alla fall!


Lite suddigt men ni ska veta att den pryder sin plats i hörnan. Äntligen har jag gran igen, det var 7 år sedan sist. Jag myser så att det pirrar långt in i ryggraden. Nej, nu ska jag ta tag i julkortsskrivandet. Ha en skön andra advent!

5 kommentarer:

Madde sa...

Det brukar finnas massa fint i Daniels stånd (fniss fniss fniss). Min sjuka humor, jag läste tom julstök och julpök...Mysigt ni har det =)

Sofia sa...

Jag som är syster väljer att se den mindre snuskiga betydelsen av ordet.. ;) Hur som helst så verkade ståndet casha in en hel del! Bra jobbat!
Underbar bild på grabbarna, Kasper verkar ha något svårt att hitta tummen?! KRAMAR

Sofia sa...

Och förresten, julgranen är pricken över i:et!

Karin sa...

kanonfin gran!

Johanna sa...

FNISS och lite usch!!! Detta känns obehagligt att skriva, men Daniels (och ditt) stånd var snyggast i huset :)
Granen ser ju helt underbart myyysig ut NJUT!