söndag 26 december 2010

Jul jul, strålande jul!

Nu är den underbara julhelgen över och nu längtar jag faktiskt efter att få slänga ut gran och allt annat pynt. Om vi själva får säga det var det ett genidrag att ta in granen 2a advent, nu har man liksom myst färdigt. Julen i bilder då; (tack Jojo för att jag fick sno några)
Julafton firade vi i Mjövik hos Jens och Johanna med alla traditioner som det innebar. Killarna i köket, tjejerna i soffan, musiktävling och mndelmusslor. Vi inledde naturligtvis med Kalle (se ovan) och då fick jag en liten tår i ögat. Saknade just då min familj och alla bekanta kommentarer som brukar fällas under de olika tecknade snuttarna...
Grabbarna Grus var överlyckliga, så klart, när tomten kom. Kasper kunde knappt stå still och Valle var liiiiite rädd. På bild hamnade de ändå=)

Idag har min familj varit här och vi har ätit den årliga kalkonmiddagen samt öppnat fler julklappar. Så mysigt när de är här hela gänget. Extra mysigt var det så klart att träffa Lowa igen. Hon skrattade direkt när hon såg mig men när Daniel närmade sig blev hon genast skeptisk och lite ledsen. En sann människokännare alltså;) Försökte ta en bild utan blixt men det lyckades inte riktigt...


...så det fick bli en med blixt också! Nu är det soffläge och film på Ö Hamngatan. Imorgon börjar det nyttiga och hälsosamma livet igen. Har förberett med grönkålschips och "pluttbröd".

2 kommentarer:

Johanna sa...

Grönkålschips och pluttbröd.... hmmm

jag håller med dig... nu vill jag ha ut julen snart! Särskilt den halvdöda julgranen. Resten ska jag ha kvar till jag nästan kräks - desto härligare att få in våren sen :)

Sofia sa...

Jag vill också testa pluttbrödet, låter lagom mäktigt på nåt vis.. ;)
Det var mysigt att ha dig med på julafton!!!