fredag 31 december 2010

Ja det hör ju till...

att göra listor av olika slag såhär års! Så, jag är inte sämre än att jag också har slängt ihop några;

Saker jag skrattat hysteriskt åt 2010;
1) Daniel, vi har så jäkla kul ihop!
2) Mina arbetskamrater. Lyckliga jag som får vara med om tokigheter nästan varje dag!
3) Mig själv! Självdistans är ordet. Jag vet inte varför jag jämt sätter mig själv i penibla situationer...
4) Alla underbara människor som förgyllde kvällarna på Stenshamn!

Saker jag gråtit över 2010;
1) När min bror ringde och berättade att Lowa var född, lyckotårar såklart!
2) ......nej jag kommer inte på fler saker mer än sådana trivialiteter som filmer och annat trams!

Människor jag beundrat 2010;
1) Ann Heberlein och hennes vansinnigt kloka tankar.
2) Min kompis Kiki för att hon i alla lägen är så förbannat positiv - tack vännen!
3) Alla kreativa och hantverksduktiga människor. Önskar jag haft samma talang och drivkraft!

Saker som kommer att ske nästa år (med Guds, nej min egen vilja);
1) Avsluta min vikthistoria genom att stanna på min idealvikt.
2) Flera pluringar på sparkontot.
3) Lära mig att ta dagen lite som den kommer och inte bryta ihop när planeringen inte går i lås.

Så, nu får det vara bra. Hemskt men sant faktum att man inte längre minns om det var detta året eller året innan som saker hände=0 Åldern kan tänkas? Nu bär det snart av till Skillingenäs för nyårsfirande hos älskade ia, Tobbe och Kasper. Gott nytt mina vänner!

Lowa-fisen 1 vecka gammal. Jag ser nästan lite rädd ut, hon är ju så liten...
Underbar båtsommar!

Åsså vikten då, några få kvar nu vilka jag kommer att ta med Rivstart i januari!



3 kommentarer:

kicki sa...

Av hela mitt ♥ önskar jag dig ett riktigt gott nytt år!!!!!

Johanna sa...

Skööön sammanfattning av 2010! Tack för igår!
POK

Cornelia sa...

Härlig sammanfattning! Nu väntar vi med spänning - hint hint. Läs mer här: http://corneliatoneri.blogspot.com/2011/01/vi-vantar-med-spanning.html