måndag 31 maj 2010

Kära mor och sill-i-dill

Underbara helg! Denna helgen var den första på mycket länge som inte kändes helt uppstyrd. Mina föräldrar var här hela lördagen och jag passade på att fira lilla mor. Efter en vädermässigt skakig morgon var vädergudarna nådiga och solen log mot oss under resten av dagen. Det blev en båttur med tillhörande fika och mycket prat. Pappa fick köra båten och var mäkta stolt över detta tilltag=) När vi kom i land (vilket vi gjorde fastän pappa styrt...) tog vi en tur via Blekinge muséeum som för dagen hade marknad på innergården. Jag köpte en bok, K-märkt Karlskrona, och Daniel köpte en dvd till jobbet. Jag är fullkomligt frälst i K-märkt -böckerna och hade lovat mig själv att inte läsa förrän på semestern men igår kväll kunde jag inte hålla mig utan läste de två första sidorna. Snart kan jag så mycket om de gamla byggnaderna i Karlskrona att jag kan ordna en egen stadsrundvandring=)
Mamma och jag förra året på Stenshamn! Inte världens snyggaste bild på oss kanske...
I fredags hade Daniel svågerträff (bilder från denna publiceras senare ha ha) och de hade fått ganska mycket sill på sin fisketur. Sill som igår skulle rensas! Vi hade ganska trevligt där vi satt i solen och tog ur de små liven. Jag är inte helt ok med detta, tycker faktiskt att det är ganska hemskt att klippa upp och ta urinälvorna... Gråter alltid en skvätt först men sen brukar det gå av bara farten. Det negativa i det hela är att jag fortfarande idag stinker som en gammal fiskeributik. Not so nice! Gott ska´re bli i vart fall!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Bra jobbat Maria, lite orättvist dock att du åkte på tråk-jobbet. Jag går gärna en stadsvandring med dig ;)
Kram

Sofia sa...

Ja fy vilken nitlott.. Men som sagt var, desto godare att äta när man jobbat för födan.. ;)

Anonym sa...

Jag hade ju plasthandskar som du kunde använt!! KICCCKI