tisdag 4 maj 2010

Det är jag som är Mats!

Fick tydligen dagens ros idag i Blt, tyvärr under namnet Mats eftersom tryckfelsnisse hade varit framme=) Typiskt! Har aldrig fått en sådan "utmärkelse" innan och så får man heta Mats.... Gissa om kollegor, städerskor och matpersonal hade roligt åt mig idag. "Hallå Mats", "Tjenare Mats" och "Nämen, är det inte Mats". Ja, det bjuder jag på!

I övrigt är det mycket "checking". Typ;


Daniels soffor utburna - check

Båten städad och tvättad - check

Vad som händer på Hoffs och Hannas bröllopsdag - check

Klänningen provad - check (fast den var asful så det blir till att panikshoppa nästa vecka)

Packlista inför Göteborgshelgen skriven - check


Just nu sitter jag med huvudvärk framför DH och tuggar i mig mörk choklad, inte bra...men gott!Får hoppas på att de följande två dagarna blir lite lugnare annars kan jag räkna med migrän. Nähä, slutgnällt för ikväll. Tänkte bara avsluta med ett citat som jag såg på kommunhuset idag (när vi lämnade in kompletterande bygglovsansökningar - check):

Hur kan vi vänta i dagar på en sällsynt fågel, men vända bort huvudet när vi möter en udda människa?

Tänkvärt!

6 kommentarer:

Madde sa...

Hej Mats!

Johanna sa...

Ja, det citatet är bra!
Vad stod det i dagens ros då????
och sitter framför DH och äter choklad. I min värld är DH, Daniel Hallström, men det är ju jättekonstigt att sitta framför honom och äta mörk choklad...

Maria sa...

Ha ha ha DH är såklart Desperate Housewives och i dagens ros stor det typ "tack 6-9c och Mats och Ingemar på Oasen för ert engagemang för eleverna". Alltid kul med glada föräldrar=)

Kiki sa...

Jag tycker att du ska anamma det namnet. Jag tycker det passar ;) Skämt å sido, va kul med dagens ros. Den förtjänar du!

Åsa sa...

Behåll framförallt namnet Mats då du ska löneförhandla ;-)

ac sa...

lovely! gillar kommentaren om att sitta framför daniel och käka chokelau,,,