torsdag 27 maj 2010

Jippie!

min dator är tillbaka men det är tyvärr inte min tid för blogging... Nåja, den tiden kommer väl!

Tankar från veckan som gått;

Den blomstertid nu kommer och med den pollenallergin som resulterat i en förbaskad skallebank de sista fyra dagarna. Jag vet inte hur jag ska komma åt den för medicinen hjälper inte. Min kloka kollega fru Melin sa idag några väl valda ord nämligen att min huvudvärk kanske inte beror på allergi utan på att min syn med åldern blivit sämre. Vaddå? Skulle jag vara gammal på något vis? Förstår inte...

Kören, detta härliga men just nu pressade samfund. Vårkonserten står för dörren (onsdagen den 2 juni kl 19.30) och utanför dörren står också pressen att allt ska klaffa. Vi var inte direkt fokuserade på övningen igår. Av erfarenhet vet jag dock att det alltid löser sig på slutet, vi är ju faktiskt ganska bra=)

På lördag kommer mams och paps för att fira mors dag. Det ska bli helt underbart. Vi har planerat in en båttur och efter det blir det nog något smaskigt (flottigt) att äta. När paranteserna sedan begett sig hemåt ska vi landa på en schlagerfest hos Jana och Per. Nåja, bidragen är väl kanske inte av världsklass men med lite gott sällskap blir det nog en treflig tillställning.

Nu väntar mat så nu är det over and out!

Inga kommentarer: