tisdag 15 december 2009

Tant brun i vinterskrud!

Eftermiddagens snöfall inspirerade mig att ge bloggen en ny skrud! Vitt och is fick vara färgtemat denna gång. Hoppas hoppas hoppas att vi får en vit jul! När jag tidigare idag citerade några ord från bondepraktikan fick jag följande (mycket positiva svar) från Daniel:

Jag: - Åh vad mysigt med rimfrost på marken! "Anders slaskar, julen braskar" heter det ju.
Daniel: -Ja, fast nu är det ju 2009...inte 1709

Kul faktiskt Daniel!!!

I övrigt har dagen innehållit innebandy för hela slanten. Jag blev inte bänkad utan tvingade mig till en plats i laget och gjorde dessutom mål, heja mig! Vi blev tvåa i gruppen men åkte ut i kvarten mot 9C. Efter sista matchen i gruppspelet var jag så !¤"%(& förbannad och kunde knappt prata. Gråten satt i halsen och jag såg ABSOLUT inget positivt med livet. Va? Att jag vid den ädla åldern av 32 år fortfarande inte kan behärska mig när det är tävling....sorgligt! Jag hade ett långt terapisamtal med Daniel i bilen hem. Hans enda kommentar var; - Jag sa ju att du inte skulle vara med!

Har dragits med en envis huvudvärk den senaste veckan och ikväll stod egentligen julgodis-bak på schemat. Nix, det blir inget med det! Ikväll ska jag vila! Dessutom funkar det att äta blockchokladen som den är........

4 kommentarer:

Johanna sa...

Ha ha vad kul att du också kan lägga ut lite roliga kommentarer på din blogg =)
Ta nu din blockchoklad och tyck riktigt synd om dig själv - det är du värd, jag är ändå imponerad av din insats!

Hoppas du kryar på dig snart!
Och by the way - bloggen är underbart fint!

Cornelia sa...

Underbart inlägg!!!
Har ett par kommentarer till detta.

1. Kunde inte sagt det bättre själv. Känner igen mig i det mesta, det är ett underbart härligt uttryck det där om Anders slaskar. Skit i om det är 1709.... :-)
2. Galet att du vågade dig att vara med på innebandy, jag är aldrig med på sånt eftersom jag inte vill riskera att mörda någon.
Och när det gäller humör på innebandyplanen och efter en match kanske inte Daniel ska kasta sten när han sitter i ett berömt glashus eller har han lugnat ner sig på ålderns höst :-)

Kram på dig och tack för ett sjukt underhållande inlägg... Hade kunnat mörda för lite blockchoklad :-)

Sjoan sa...

Man kanske ska skaffa en extra husförsäkring inför Nyårsafton, för vi kommer förmodligen spela Buzz! Ähh... jag gömmer allt, PS3´an, innebandyklubbor, hockeyklubbor, kortlekar och plockepinnet

Anonym sa...

Hälsa Daniel att hemma i Karlskoga har den där härliga "Anders slaskar.." inte felat under min livstid i all fall! Efter en minst sagt slaskigAnders, hade vi-5 och 3dm snö på självaste julafton. Bönderna visste allt vad de gjorde..
Kommer snart åter ner till Kallekrona, kanske kunde ses nåt?
Kraaam o god fortsättning!!