måndag 7 december 2009

Litet julbord och liten tävling!

Efter en ganska lång joggingrunda tyckte jag att jag med gott samvete kunde unna mig årets första (lilla) julbord. Vi griljerade skinka och testade en ny "sill-gratäng". På skinkan föll griljeringen av och sill-gartängen var så salt att man fick addera en liter vatten (att dricka alltså) till varje portion. På det hela taget vill jag ge vårt första julbord godkänt!
Daniel skär upp årets skinka

Mysigt värre (till höger- salt sillgratäng)

Till den lilla tävlingen då! Till julbordet valde vi att kolla in en riktig jul-klassiker. Frågan är; Vilken?
En liten ledtråd får ni av bilden här ovan=) Först att svara rätt vinner smaskigt pris! (inte sill-gratäng då alltså...)

















4 kommentarer:

Johanna sa...

Alltså, jag kan inte mycket om film, men när det gäller julfilm ser jag mig själv som lite av en expert - Men det är ju trist för andra tävlande om jag avslöjar allt nu... Men om vi säger att en del av filmtiteln har med min kropp att göra... ;)

Madde sa...

Usch jag är ännu mer kass på film än du Jojo...Jag chansar på Ett päron till farsa firar jul....MEN din ledtråd Jojo hmmm, nu blir det ju konstigt för du ser ju inte ut som ett päron...,hihi förlåt nu blev jag full i skratt, det va inte meningen, jag är trött, ska gå o lägga mig nu. Natti o kram

Sofia sa...

Rätt Madde, har ni den på DVD. jag bara MÅSTE få låna den i så fall!!!!!!!!

Maria sa...

Jomenvisst är det Ett päron till farsa firar jul! Vet inte vem som tilldelas segern så jag får väl bjuda er alla på något gott...;) Ia, vi har filmen på datorn och så fort Daniel skaffat ett bra brännprogram får du den=)