tisdag 8 december 2009

Kan det vara sill-gratängen månne?

Som ni vet firade vi lite fusk-jul här hemma igår. Vad som inte framgick riktigt är hur tokigt allting blev! Jag hintade om att griljeringen föll av och att sill-gratängen var fruktansvärt salt (toaletten har varit välbesökt idag kan man väl lugnt säga...;)). När vi väl hade kommit fram till att man inte skulle använda saltsill utan steksill skrattade vi en stund. När vi sedan upptäckte att man kunde lyfta av griljeringen som en liten mössa, skrattade vi ännu mer. Vet inte om det var vinet eller sillen som gjorde oss snurriga (ja, det slank ner ett glas rött) men när vi sedan kröp ner i sängen lyfter jag upp min nyinhandlade Allers. Tidningen hade jag köpt för att det fanns goda recept på julgodis i den men när jag läst om en bortsprungen katt, en som hade fått åldersdiabetes, en artikel om hur du får ditt matsilver i toppskick, kom jag till sidan "Skratta med Allers". Döm av min förvåning när historia efter historia var utan poäng. Med allvarlig min började jag läsa högt:

Gamle direktör Palmlund hade glömt glasögonen där hemma och det medförde problem. Så när sekreteraren kom in med några papper för underskrift suckade han och sa: -Somliga skriver in blanco och jag skriver in blindo!

Visst är där en poäng men en mer meningslös historia får man leta efter och jag och Daniel brast båda ut i ett panik-skratt. Vi skrattade så tårarna rann. Jag försökte samla mig för att läsa nästa historia som löd:

-Snälla doktorn, jag har så lätt för att gråta.
(här skrattade jag så att jag inte fick fram något, men fortsatte frustande)
-Okey, då skriver jag ut en skrattsalva!

Här var lyckan total och jag skrattade så att jag fick ont i huvudet. Vi kunde inte titta på varandra för då var det omöjligt att sluta. All spänning över alla tokigheter tidigare under kvällen släppte och vi skrattade säkert en halvtimme. Imorse vaknade jag med svullna ögon- HÄRLIGT!

Alla behöver vi ett gott skratt ibland och igår fyllde jag nog min dos för resten av 2009.
Ha en kul kväll därute!

4 kommentarer:

Madde sa...

Gött!!

Johanna sa...

Ha ha ha härligt...
Är bara lite orolig att Daniel utnämnt sig till övereste kock på nyår...

Cornelia sa...

Ni är för söta! Kram på er

Sofia sa...

Hehe, visst är det underbart med riktiga skrattanfall!!