tisdag 11 augusti 2009

Slut på slappet!!

Vardagen har gått in i mitt liv med väldigt stora steg! Borta är lata dagar i båten och jag säger glatt (?) hej till alla vardagsbestyr. Dessa inefattar förutom tvätt och städ också träning. Av någon märklig anledning var alla bikinibilder på mig raderade från kameran...hmmm... men de inte så välkomna "god-mat-och-gott-vin-kilona" ska nu bort. På förekommen anledning inhandlade jag ett på nya löparskor igår och dessa har jag använt hela två kvällar i rad med förvånande gott resultat. Visserligen höll jag på att tuppa av efter kvällens runda men ack så lycklig jag är nu!
Längtar tillbaka till dessa vyer!
Glömde berätta att jag möttes av ett blött kök när jag kom hem i fredags. De gamla rören hade tagit en djup suck och släppt ut diverse avloppsrester i mitt kök. Tio i tre en fredag tror man inte att det finns en levande hantverkare att få tag i så döm av min förvåning när han dök upp efter 10 min. Han tömde vattenlåset och fixade det värsta men nu har jag fått tömma och städa alla skåp eftersom jag missänker att vattnet inte är särskilt hygieniskt att koka makaroner i=) Nu var det gjort så nu blir det minsann inte till jul.
Nej nu väntar en dusch sedan en favoritfilm på 3:an, Stolthet och fördom. Lär väl sitta här och gråta som ett barn när han den andre kommer hem;)
Ha en skön kväll!

5 kommentarer:

Madde sa...

Bra kämpat Maria, kanske en tur tillsammans någongång...kan tänkas att Jojo är på oxå :-)

Maria sa...

Det låter som en mycket bra idé. Synd bara att jag inte kan prata samtidigt, jag flåsar för mycket;)

Johanna sa...

mmm vi får väl se... i morgon börjar jag med mat-problemet. Friskis får ta hand om konditionsproblemet. Nu kollar jag också på "stolthet och fördom" för första gången, känner att det är en Johanna-film!

Johanna sa...

filmen är guld - tv3:s reklampauser är katastrofala!

Sofia sa...

Fy fasen vilken översvämning, iiiuuhh.. ;)