söndag 16 augusti 2009

Möhippa och jobbångest

Oj oj oj vad jag har skrattat i helgen! I fredags hade jag en trevlig sail-fest som bjöd på många skratt men roligast hade jag igår på Idas möhippa! Hon bjuder verkligen på sig själv och dagen blev hel-lyckad! Vi började med fem-kamp i Kristianstad och sen bar det av till Åhus för skivinspelning. Därefter var det dax att äta lax hos Pernilla och sedan blev det sena tåget hem för mig. Vid den tiden hade vi varit igång i tolv timmar och man var lite mör...
The bride to be, min bästa vän Ida! Snygg va?
Efter många års uppbyggda aggresioner (jag glömmer aldrig mjölkkylen Ida...!!) fick jag då äntligen ta ut dem handgripligen i världens roligaste boxningsmatch. Fröken J åkte på däng och jag vann med hela 3-1!

Världens bästa vänner Annika och Rebecca. Nu ses vi inte så ofta på grund av geografiska förhållanden (Tyringe, Oslo) men när tillfälle ges har vi alltid så förbannat kul!

Bruden slappar med lite kvalitetsvin efter fem-kampen.
Jag kan inte med ord beskriva denna skivspelning utan den måste upplevas live. Jag hade hysteriska skratt-utbrott varannan minut då Ida med sann inlevelse sjöng "sitt finaste". Oj oj oj vad många tårar som rann nerför kinderna på oss. Mama Mia med hemsnickrad text, youtube nästa!

Nu är det då tillslut slut på min underbara semester och dagen kommer att spenderas vågrätt med skräpmat och film! Imorgon smäller det igen!




1 kommentar:

Johanna sa...

Var hade ni den möhippan??? - ser ju hur jäkla kul ut som helst!!!

Jag börjar också jobba i morgon... puh, tur man gillar sitt jobb i alla fall!
KRAm