måndag 24 augusti 2009

Avslut på sommaren (till Kicki)

Nu är sommaren definitivt slut för min del i och med att vi i helgen lämnade Stenshamn för sista gången denna säsong! En kräftskiva som inte gick av för hackor blev finalen. Tyvärr har jag ännu inga bilder därifrån eftersom min kamera verkar fått fnatt=) Istället har jag valt att sammanställa sommaren i några bilder som jag tillägnar Kicki. Hoppas du kan återuppleva Stenshamnsstämningen genom dem. Sen lovar jag att det är sluttjatat om detta paradis (såvida inte kameran börjar funka korrekt och ge ifrån sig bilder igen)
Man må träffa många spännade nya bekantskaper på ön men trevligast är det alltid när de man känner kommer och hälsar på. Bland annat fick vi två underbara kvällar med Daniels systrar (och respektive såklart). Här är jag och ia i full gång med både vin och Settlers på samma gång. Kanske ingen dunderbra kombination=)
Dagen då min mamma och pappa kom och hälsade på var det strålande väder. Min far var mer än nöjd med alla nya bilder och intryck han fick. Här är han modigt långt ute på stenarna vid fyren!


Bröderna Sjöstedt fick åka med Nickes båt och upptäckte att där fanns ett helt lekrum på den båten. Här har de klämt ihop sig i fönstret på "lekrummet". Sötnosar!

Som sagt så lär man känna mycket nytt folk på Stenshamn. Vissa stannar i minnet för alltid, till exempel detta glada gäng bestående av Marie, Gitte, Bosse, Mats, Sigge och Lena! Vi har haft så fantastiskt roligt med dem i sommar!

Underbara sommar med härlig sol och många bad trots att det var en "dålig sommar". Jag låter denna sista bild tala för sig själv!

Nu är hösten snart här vilket jag absolut inte sörjer. Nu kan man ju med gott samvete stanna inne och mysa! Härligt!



2 kommentarer:

Johanna sa...

AAAh underbart...
Ser ut som det sista bilden slutar med ett magplask???

Anonym sa...

Ångrar att vi inte åkte ut fler dagar. Underbar ö, de spända axlarna åker ner 2 cm. Omhändertagandet från värdskapet är fantastiskt. TACK. KICKI