måndag 10 augusti 2009

I´m back!

Jag är tillbaka från ett härligt sommaruppehåll! Sedan midsommar har vi spenderat otaliga dagar och nätter på sjön och innehar nu det officiella rekordet i "lång-liggeri" på Stenshamn, 22 nätter! Jag hade lite problem att välja mellan ca 300 sommarbilder men ska här nedan försöka sammanfatta den senaste månaden, ett ganska omöjligt uppdrag som ni förstår=)

Några dagar spenderade vi i Ramdala där vi (jajamensan) hjälpte Nicke och Jeanett att bygga trädeck vid poolen. Några svalkande dopp blev det också som ni förstår! Här är jag och Jeanett igång med fogsvans och skruvdragare.
Mamma och pappa fick äntligen se underbara Stenshamn. Vi tog dem även med till Ungskär där Arne sålde världens godaste flundra till oss.

Saltkråkan? Nej, "bygatan" på Stenshamn.

En dag kom Jerlis och tog oss med snabb båt till Utklippan, ett resemål vi längtat efter att se. Fyrhuset skymtar i bakgrunden.
Avslutningsvis ställde vi alla på Stenshamn till med hamnfest. Nicke var där och trubadurade och kvällen blev magisk. Underbara underbara människor överallt!
Sommaren har varit både lång och kort, om ni förstår vad jag menar. Jag har fått så många underbara dagar och kvällar att mina fingrar inte räcker till för att räkna dem. Tack alla som hälsat på och gjort detta till kanske den bästa sommaren någonsin! Snart återkommer jag med helt vardagliga grejor som aldrig på något vis kan slå denna sommaren på sjön. Skulle kanske vara kvällen med Caj och vill ni se bilder därifrån får ni titta in på Ias blogg!=)





1 kommentar:

Cornelia sa...

Det var på tiden att du är tillbaka!!! Har saknat dina inlägg. Fina bilder!!! Vi hörs snart igen!
Kram kram och hälsa