söndag 3 maj 2009

Underbar dag!

Idag har det varit en helt underbar dag! Efter att Daniel upptäckt att bränsletanken läckte hade vi inga höga förväntningar på denna dag men ack vad fel vi hade! Vi började med att tömma tanken på de återstående literna diesel sedan var det dags för sillfiske med Abbe. Idag var fiskelyckan inte lika stor som igår så vi gav oss av till Sjuhalla för att rengöra tanken istället. Där befann sig Johanna och Valter och snart dök även Jens och Abbe upp efter fisket. Det blev en härlig eftermiddag i solen där alla skötte sitt och var nöjda med det. Abbe och jag rensade sill, Tomas och Johanna slet med en båt (dessa båtar...), Valter vattnade mormors trädgårdsland, Daniel tvättade tanken och Jens fixade fika. Kan det bli bättre? Tror inte det!
Nu har vi precis intagit en mycket god middag med hemmafångad sill (den första någonsin för mig)!
Att dessa små rackare...
...kan bli såhär goda!

Nu sitter jag i soffan och lyckokänslor blandat med mättnad och trötthet väller över mig. Idag är jag en mycket lycklig människa!

5 kommentarer:

Trulife sa...

Gud vad mysigt och ack vad gott!!! Miss u!! Pöss

Madde sa...

Åh vilken underbar dag ni haft, gött. Kram

Johanna sa...

Fy sjutton vad gott det ser ut...

Anonym sa...

Vad tråkigt att man måste jobba, hade velat vara hemma när alla ni var här. Kram från Kicki med c

Sofia sa...

Jistaness vad gott det ser ut!!