torsdag 6 mars 2014

Livet som småbarnsmamma














Ja jag vet, det är ett jädra tjat om bebis och livet med bebis men det är ju liksom det jag gör på dagarna, är mamma. En mamma som försöker göra det bästa av det mesta, en mamma som måste lära sig acceptera att allt inte blir gjort på exakt mitt sätt på en gång. Det blir kanske inte alls gjort. Besvärligt och ovanligt. Tex blir löprundorna inte lika långa som förr, men de blir av. Ibland. Tex får man kräk på nytvättade kläder, men man har tvättmaskin. Tex blir det ingen hel fotovägg på en kväll, men det kanske blir imorgon kväll. Eller kvällen efter det.
Jag försöker väldigt hårt och väldigt mycket att inte bry mig om oordning och skitig toalett. Jag försöker att inte bry mig om dammråttorna fastän de morrar åt mig. Jag tänker att jag inte ska bry mig om chokladen i skåpet och det går ibland, inte ikväll.
Mina batterier laddar jag hos mina mammakompisar som brottas med samma problem. Vi promenerar, fikar och pratar och helt plötsligt känns allt lite lättare. Jädrans bästa lilla underbara sötlök, vad du ställer din mammas värld på ända!

3 kommentarer:

kicki sa...

Underbart tjat. Vill höra mer 😘

Kicki, Chrille och Erla sa...

Foto på vägg... en fotovägg!!! Den har bara utvecklingsmöjligheter;-) klart man ska tjata, hur ska man annars orka med och bygga energi ♥

Sofia sa...

Hänger inte tavlan upp&ner? ;)