torsdag 22 augusti 2013

I Daniels skor!

Japp, nu får jag tydligen testa på hur det är att vara Daniel Hallström. Nedan finner ni en lista över våra gemensamma graviditetsbesvär:

1) Ingen av oss minns något.
2) Vi sover dåligt.
3) Vi behöver gå upp och kissa på natten.
4) Vi äter för mycket.
5) Huden på magen spänner när vi ätit.
6) Vi snarkar.
7) Vi har hormonsvallningar och kort stubin.
8) Vi är konstant trötta.
9) Vi är är konstant dåliga i magen.

I övrigt var besöket hos barnmorskan idag bra. Bebisen ligger fortfarande på kurvan (magen alltså) och hjärtljudet låg på 136. Huvudet ligger neråt och håller på att fixeras, därav foglossning och nervstickningar i de nedre regionerna.  Mindre bra  var att jag har samlat på mig för mycket vätska. Inget att göra men barnmorskan vill ha koll. Jag har också fått karpaltunnelsyndrom i handlederna (enligt BM) och bör därför inte skriva på dator för länge, usch och fy, samt sova med lindade händer. Beror också till stor del på vätskan i kroppen. Kastade av mig ringar och armband för några veckor sedan vilket var tur för nu passar inget mina prinskorvsfingrar. Har fått en storlek större skor och bör spendera tid på eftermiddagen med benen i högläge. Jomenvisst. Det kör vi på!

1 kommentar:

Kicki, Chrille och Erla sa...

Håll ut ♡ snart är det över! Men det låter inge kul:( styrkekram!!!