söndag 8 januari 2012

Trevlig lördag och jobbångest!

Nu är det slut på julefriden. Imorgon sätter vi igång igen, vårterminen 2012. Sug på den du! Har någon slags liten ångest. Vet inte om det beror på att jag ska börja jobba eller om det är vinet från igår som spökar;).. Hur som helst, om vi glömmer morgondagen och tänker på gårdagen så vill jag absolut slänga iväg en stor tackkram till ia och Tobbe för en supertrevlig kväll med god mat och härligt sällskap. Tobbe, din tävling var lysande! Här är jag och Lovis när vi gör snyggeminer. Titta ner, titta upp, le med ögonen! 
Igår hade även jag och bästa Kiki en heldag i Kalmar med många timmars snack och shopping, UNDERBART (som vanligt). Jag lyckades gå ut från IKEA med en kasse saker för under 500 kr, det ni! Vardagsrummet har nu inslag av gammelrosa, bara sådär!

Nu ska vi kolla vidare på Solsidan. Fick låna boxen igår av ia och Tobbe eftersom vår tv fortfarande inte fungerar. Blä för Telia men hurra för Solsidan. En alldeles lysande tv-serie.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Riktigt lyckad snyggpose där!! ;)
Och så är vi såklart superglada för att du kom igår!! Kramis

Lisa Arvidsson sa...

Hej Maria!

Jag har lusläst blogginlägg efter namn och sökt och haft mig och tror mig ha hittat din uppkoppling, samt en felanmälan till våra tekniker om att det inte blir någon kontakt till din TV-tjänst.
Teknikerna har tyvärr ovanligt mycket att göra just nu så åtgärd dröjer längre än normalt. Hoppas Solsidan förmår lysa upp ett litet tag till så länge ; )

Något som inte fanns noterat i felanmälan men som skulle kunna vara väldgit bra att veta, är vad som händer om du kopplar in en dator direkt till FiberLAN-uttaget. Vad jag förstår har du inte bredbandsuppkopplingen via Telia idag, men i normala fall skulle du ändå kunna komma till en beställningssida, Bredbandswebben, om du kopplar en dator direkt till uttaget. Alltså inte via Inteno-switchen utan bara en nätverkssladd raka vägen från datorn in i vägguttaget. Funkar det inte i vägguttaget i rummet, testa då gärna även om möjligt att koppla datorn till det första uttaget i hallen (jag vågar anta att du har ett sådant eftersom det gäller nästan alla med din fastighetsägare).

Om du kan testa detta och då kommer till Bredbandswebben, vore det även bra om du kan kolla vilken adress och lägenhetsnummer som du får upp där när du klickar dig vidare. Det underlättare nämligen för teknikerna att få allting rätt sedan.
Du kan nå mig via det här formuläret: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

//Lisa Arvidsson
Telia kundservice