fredag 6 januari 2012

Adjöss julen 2011

Lika kul som det är att välkomna julen, lika skönt är det att få kasta ut den! Idag blev det gjort. 5 timmar utan rast och då är ändå inte all kåda borta från golvet.... Jag tror dessutam att jag lyckats att möblera så att vi kan se tv:n från både vardagsrum och sovrum. Ha ha in your face telias extraabonnemang! När jag var klar passade jag på att fira detta med en promenad i solskenet. Vår? Imorgon kommer jag att bryta mot inga-jävla-tulpaner-i vår-lägenhet-regeln och köpa mig en STOR bukett! Härligt ska det bli!

Julefrid och finaste granen
Rester av finaste granen. Hualigen och uschanamaj vad det tog lång tid att dammsuga upp skräpet.
Julpynt going down, till källaren då alltså.
Nu kan jag andas igen! Välkommen våren!

Nu ska jag lägga mig på soffan i en väldigt tyst lägenhet och läsa ut andra boken av Kritina Olsson. Riktigt bra deckare som man inte släpper i första taget. Som jag längtat efter denna stund!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Stackars lilla gran, den hade liksom en själ... :)
Fint och fräscht blev det i alla fall!

Sofia sa...

Får hoppas att något av alla kottfröna som Daniel skakade ut kan få börja gro!
Fint och härligt med vår, funderar på om julen ska åka ut här lagom tills imorn! Daniel sa att du ev skulle komma? Hoppas!!
Pomparna och Sjöstedtarna kommer och Tobbe har knåpat på tävling.. ;)