torsdag 12 januari 2012

IQ badboll

Är hemma från jobbet sedan i tisdags eftermiddag. Trodde jag skulle fixa att jobba trots att jag hade blivit megaförkyld men icke. Kroppen kändes som om den vägde 2 ton, huvudet var sprängfullt med slem och rösten fösvann. Till saken hör att min närmsta kollega Ingemar åker skidor denna vecka och således inte heller är på jobbet. Hans vikarie täcker nu upp så gott det går för oss båda...

Efter snart två dygn av vila har slemmet (öööörk) så sakteliga börjat ge med sig och jag ser ljuset i tunneln. Huvudet känns fortfarande i storlek med en badboll ( varför denna känsla av svullnad) och det går fortfarande inte att använda fullt ut, huvudet alltså. Jag stannar därför kvar i sängen denna dag också för att ta nya tag på jobbet imorgon.

Slutgnällt! Punkt!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Usch för slem. Jag är också lite slemförtjockad, men min förkylning börjar ge sig nu! Krya på dig massor!
P&K :)

Johanna sa...

Äsch vila imorgon med!