tisdag 23 november 2010

Det är inte dagarna som är dagarna utan dagarna som är livet!

Japp, för att citera Mads alltså! Oj, säger jag bara, nu rullar det på! Jag förbereder mig mitt bästa för att julen ska bli sådär underbar som den bara kan bli! I år har jag en bra känsla!! Dock är jag lite spänd och nervös (och väldigt förväntansfull) inför julpyntningen. Allt är förberett och lagt i lådor under sängen. Julmusiken är listad på Spotify (inte tjuvlyssna) och min lägenhet är uppritad på ett papper som berättar var de olika julblommorna ska stå- alltså fullkomligt vansinnigt och överdrivet. Som ytterligare ett exempel på min fanatism detta år vill jag ge er följande dialog från måndagens sänggående;

Maria: Åhhhhhh, nu kommer det bli en sådan där sömnlös natt igen (vänder på kudden för 125 gången)
Daniel: Nej då (inne i filmen på tv)
Maria: Jo, jag kan verkligen inte sova. Skruva ner lite!
Daniel: Javisst!

Paus
Paus
Paus

Daniel: Vill du prata lite om julpyntet Maria?
Maria (utan eftertanke och med ett lite snöpligt skratt): Japp!

Och här följer då världens utlägg om kuddar, ljus och julgranspyntsförslag!

Så kan det vara go vänner! Det var ju det här med kontroll...

Å så var vi ju på en väldans trevlig fest i lördags också, inte att förglömma. Sommarens båtfolk träffades och mådde (lite för bra senare på kvällen). Bilder:

Daniel och brudarna!
Matlag "huvudrätt" där jag också ingick.


Daniel och Carola var med i matlag "förrätt". Mums!
Nu är det snart DH, inte Daniel Hallström då alltså, bara så du vet Johanna;)
Kramar


2 kommentarer:

Johanna sa...

hihi jag kissar ner mig, vad rolig du är!!! Tack för kvällens bästa stund (läsa din blogg alltså)

Sofia sa...

Nämen Carola! :)