måndag 9 augusti 2010

Skånetur och musikalisk fest!

Nu är vi tillbaka från en snabb och intensiv men väldigt trevlig minisemester i Skåne. Vi hann med både besök hos nyfödda Wilon, heldagsutflykt med mams och paps och barndop. Vi körde som galningar hem i lördags kväll för att inte missa Cajan och hans vänner, också helt fantastiskt...såklart! Ger er lite godbitar i form av bilder och lovar härmed att jag ska SKRIVA lite mer i höst. Nu finns varken tiden eller lusten, har ju semester ju=)
Pyttelilla och jättesöta Wilon!
Pappa, mamma och unge herr Hallström fikar i Nordens största trädkoja.

Pappa hade ju tjatat om och utmanat Daniel på att han inte skulle kunna äta upp de gigantiska pizzorna på Milano i Åhus. Nåväl, vi åkte till Åhus i torsdags kväll och antog utmaningen. Daniel lyckades inte bara med sin pizza utan även med min halva och pappas kvarlämnade kvarting (pizza alltså). Efter det gick vi naturligtvis till glassbåten i hamnen och intog en glass som efterrätt, för det hör liksom till att äta glass när man är i Åhus. Vet inte om jag ska beskriva illamåendet eller om ni fattar ändå=0
Å så var det ju barndop i 28 graders värme. Söta lilla Lowa blev jättevarm i sin fina klänning (som farmor sytt) och var inte helt nöjd förrän vi kom upp i skuggan igen. Jag var en mycket stolt gudmor!

Japp, vi avlutade lördagen med en musikalisk orgasm! Caj med vänner var fantastiskt. Mina favvisar Cookies ´n beans spelade dessutom min önskelåt Sin wagon så lyckan var total!
Nu ska vi äta frukost och sedan packa för sista lill-semestern med båten. Härligt mysigt regnväder är det med så det blir till att krypa ner i ruffen och kolla film. Mmmmm, underbart!
(upptäckte att det var väldigt många bilder på mig i detta inlägget....ego...)





5 kommentarer:

Sofia sa...

Åh så härligt det ser ut!
Daniel, han kan han. Säg till din pappa att han får utmana honom i något annat tema, typ sliskiga kakor tex.. ;)

Johanna sa...

Så många fiiina bilder!

Suzan sa...

t om jag mår illa av att bara läsa om så mkt pizza o glass ;)

Anonym sa...

Härliga bilder, kan aldrig bli för många. Kram Kiccki

Madde sa...

Härligt att Caj va bra, jag såg honom dagen efter i Sthlm på Cornelisdagen. Han hade suttit i bilköer och kom fram typ 15 min innan han skulle upp på scen o va tokstressad =)