måndag 30 augusti 2010

Jomenvisst!

Igår när vi firade Johannas födelsedag (man tackar ödmjukast för allt) så hade Ann-Britt med sig sin blodtrycksmanick. Alla som ville fick testa sitt blodtryck. Jag som för några år sedan hade för högt blodtryck blir alltid så jäkla nervös när det ska testas, tycker väl inte om att bli bedömd... Förra gången hade jag dock lågt blodtryck (110/70) och döm av min förvåning när jag även denna gång låg lågt! Idag var jag tvungen att googla detta fenomen och fann följande rad på Vårdguiden;
"Lågt blodtryck, även kallat hypotension eller hypotoni, är vanligare bland unga, långa och smala personer"

Jomenvisst!, säger jag och ler stort!

3 kommentarer:

Johanna sa...

se där ja, då har du det svart på vitt... värre är det med mig som har högt blodtryvk då ;)
Träningtröjan satt som en smäck ;)

Madde sa...

Då lider jag både av myopi OCH hypotoni =)
Verkar som Johanna lider av dyslexi ;-)
Kram kram

Sofia sa...

Vad många fina namn det finns för allt! Undrar om det finns något fint ord för tandpressare?