onsdag 18 augusti 2010

Long time no blogging!

Ho ho I´m back! Nästan skämsigt att tänka på hur lång tid det gått sedan jag bloggade sist men till mitt försvar vill jag framlägga att datorn varit kidnappad av mannen med fiskarna (längre ner på sidan) som jobbat varje kväll med ett bildspel över sommaren. En HEL DEL hårda ord har kastats fram vilket gjort att det inte riktigt varit läge att fråga om man kunde få komma till (...datorn alltså...) några minuter. Hur som helst så är bildspelet färdigt och jag får blogga i lugn och ro!

Sammanfattning över vad som hänt;
* Jag har fångat min första torsk!
* Jag har avslutat min semester (buuuuuuuuu)
* Jag har börjat jobba och upptäckt att min kropp har svårt att vara vaken 8 timmar i rad
* Gått upp 4.8 kg
* Börjat med GI
* Börjat med morgonpromenader igen
* Börjat träna

I like punktform!

Hur som helst så står kräftskiva på Stenshamn på schemat för helgen och vi har tagit över en del av ansvaret för denna. Det vill säga vi står för tipsrundan=) Vet ni förresten hur lång en "fot" är?

Jag har också börjat fundera över valet och gjort en miljard test på nätet men är fortfarande inte riktigt hundra på hur jag ska rösta....för rösta ska jag! Om jag hade varit vid makten hade jag bla;

1) Bjudit alla kommunanställda på kaffe varje dag - GRATIS!
2) Infört fri tandvård!
3) Sett till att ingen får tjäna pengar på någon annans hälsa/ohälsa!
4) Fixat gratis bussresor inom stan och billigare tågresor!
5) Höjt lönen för alla kvinnor som ägnar sitt liv åt att sköta om andra!
6) Infört 6-timmars arbetsdag (med bibehållen lön)
7) Sett till att alla barn får en lugn, trygg och kvalitetssäkrad skolgång!

Drömma kan man ju!

(Hmmmm, när jag sammanför det såhär i punkter blev det faktiskt lite klarare.....som sagt, I like punktform)


Ja just det, lite bilder till slut också; Daniel med några av de ca 15 torskar vi drog upp på en timme. Mumsfilibabba!



4 kommentarer:

Sofia sa...

Då hade jag röstat på dig! Lätt! ;)

Anonym sa...

Jag också!! Blogga ofta nu och många bilder. Får vi titta på bildspelet??? Kräftskiva, vad är det mot att komma hit och äta surströmming. Kram från KICCKI

Johanna sa...

Heja... Vad jag har saknat din blogg!!!
Jag skulle också rösta på dig :)

pok

(gissar att en fot är 29,6 cm)

Cornelia sa...

Välkommen tillbaka till bloggen, du är saknad...
Har du kört igång med GI? På riktigt liksom, hur stenhårt kör du? Hur länge ska du hålla på? Vill veta allt... måste få lite motivation... Kram kram