måndag 28 juni 2010

Sommaren so far

Första semesterveckan är avklarad och med den också midsommarfirande i Nättraby och tur till Stenshamn! Underbart väder som gjort dessa första dagar till en härlig vecka! Lite bilder då från händelserna...;

Midsommarbuffé av rang. Godaste mat jag ätit på evigheter och bästa midsommarsällskapet man kan tänka sig=)
En något tveksam midsommarstång restes tillslut efter barnens påtryckningar. Den bjöd på en hel del garv. Midsommarstångsmöte med midsommarstångsgruppen!

Hanna och Daniel när eftermiddagsgroggen skulle intagas i vanlig ordning.


Midsommardagen packade vi båten och for ut till vårt paradis. Varenda gång någon frågar hur vi har det där ute och vad vi gör kan vi inte förklara... det är något magiskt över det hela. På kvällen på midsommardagen dukade vi upp till långbord och hade trubadur och dans.
Dagen efter var vi helt ensamma och njöt i fulla drag av det!



Nu har jag packat nästa veck för nu bär det av till Hässleholm i några dagar för mys med släkt och vänner. Jag ska också pussa så mycket jag bara kan på lilla Lowa och såklart på Tilda med.
På återseende!

4 kommentarer:

Karin Nilsson sa...

Vilka härliga bilder! Svensk sommar kallar jag det!

Johanna sa...

Livet kan vara bra härligt!
Se upp den 6:e juli - då kommer jag och 37 ungdomar till Ön!!!

Anonym sa...

Ååå ni verkar ha haft det kanon. Precis så man verkligen vill fira midsommar. Ha en fortsatt trevlig semester och ta en snaps för mig oxå när ni är i Stenshamn nästa gång.
Kram Anna (Millebus)

Sofia sa...

Ljuvligt!!! Vilket härligt väder, här hemma förbereder vi för storparty.. ;)