torsdag 17 juni 2010

Den blomstertid nu kommer

Nu har eleverna äntligen gått på sommarlov och jag kan säga att gårdagens avslutning var en av de mest känslosamma jag varit med om! Jag grät från det att jag kom till jobbet tills kyrkan var "avslutad". Så många fantastiska ungdomar som jag kommer att sakna alldeles för mycket!

Som traditionen bjuder var det på eftermiddagen dags för den årliga after school - ölen på Stars ´n stripes. Ett härligt gäng av mina kollegor möttes upp i eftermiddagssolen för att avnjuta en kall immig öl tillsammans. Efter det fortsatte några hem till mig för att umgås och ha lite tävlingar. Vi fick också med oss en gammal kollega, musik -Mia, och Kiki såklart. Hon passar in i vilket gäng som helst=)
Champagne för att fira! Varför blundar du Anders? Redan lite trött?;)

Idag har jag och min närmsta kollega ägnat dagen åt att röja och städa i vår "lägenhet" och 13!!! säckar med gamla böcker och annat skit kastades med glädje i kontainern. Imorgon är det personalfest med hela gänget så ikväll blir det lugnt! Träningsvärken från i tisdags kanske ni undrar? Jodå! Den är grym! Kan inte gå i trappor eller sitta längre stunder. Det var väldigt längesedan denna kropp utsattes för en hel fotbollsmatch....


3 kommentarer:

Cornelia sa...

Ja dethär med avslutningar kommer att bli ett gissel i framtiden. Attans så blödig jag är... kommer att skämma ut mitt barn på avslutningen och blir förmodligen bannlyst :-) Kram kram och trevlig personalfest önskar jag Er!

Sofia sa...

Skönt med sommarlov, en annan ligger hemma med influensa, den slog till med rejäl kraft och mina arma kropp har blivit av med sina muckler känns det som.. :( Kram kram

Johanna sa...

Ha ha - Kiki övar på att få sommarlov :)
Ses i morgon