söndag 6 juni 2010

Det slår aldrig fel=)

Det blir alltid succé! Dock hade jag lite ångest i mitten på förra veckan när vi efter att ha sett vädret bestämde oss för att smita ut med båten. Jag fick då ställa in en sedan länge planerad fest och det kändes inte helt ok. Nu kan jag väl inte direkt säga att jag just nu ångrar mitt beslut för helgen har varit magisk...som vanligt. Jag vet att jag jämt tjatar om detta Stenshamn men det går helt enkelt inte att förstå utifrån mina beskrivningar, det måste upplevas! Några som upplevde detta tillsammans med oss i fredag var Kiki och Honken. De mötte upp vid tre och sedan tuffade vi ut alla fyra. Eftersom Daniels båt inte omfattas av nya alkohollagen (thank you lord) kunde vi gotta oss med några kalla öl på ditresan, det gäller förstås att inte bli tok-kissig för närmsta dass är tre timmar bort...
Japp! Ni hajar grejen va?


Senare på kvällen blev vi uppbjudna till Ingemars och Martinas stuga vilket var mycket välbehövligt då vi höll på att frysa ihjäl. Daniel hade packat ner EN långärmad tröja och la sedan kommentaren; "Maria, varför lät du mig packa själv?" Ha ha ha var mitt svar på detta! Kaffe och marängtårta bjöds det i alla fall på och ni håller säkert med mig när jag säger att jag lätt hade kunde diskat ALLTID med den utsikten och det fönstret...

Igår dök Nicke och Jeanette upp och med dem cirka 20 båtar till vilket innebar att det var i princip fullt i hamnen. Fullt i hamnen brukar innebära mycket festligheter och så även igår. Vi spelade och sjöng fram tills vi inte kunde sitta ute längre (fortfarande förbaskat kallt)


Härliga paret Tillmar gled in i hamnen med sin nya "oh my god"-båt! Underbara människor. Eftermiddagen spenderade vi i aktersoffan på deras båt där det bjöds på kaffe i solen, vilket syns ENORMT mycket på min panna och Daniels nacke. Att man aldrig lär sig...

Ja, vart gick vi då när det blev kallt? Till Görans och Bittes 21 meter långa krigsskepp såklart! Jag fick prova på hur det känns att vara kapten på en sådan skuta. Pondus är ordet!
Nu sitter jag här och tangentbordet gungar och pannan bränner med fy fasiken vad nöjd jag känner mig!





5 kommentarer:

kicki sa...

Vad härligt det låter!! Kram

Johanna sa...

AOU SAU GOETT DE LAUTER!

Sofia sa...

SÖTE GÖTE, blir lätt avis.. ;)

Anna sa...

Jag säger bara åååååååååå... Oj vad jag saknar det jag fick uppleva förra året i Stenshamn. Hoppas det blir fler gånger. Om inte i år så kanske ett annat år. Ha de bäst. Kram

Carl sa...

Ser fantastiskt mysigt ut! Coolt med krigsskepp också!