måndag 21 juni 2010

Ibland bara klickar det=)

Nu är det INTE så lång tid kvar innan jag har semester.... 2 timmars arbete kvar för att vara exakt! Ser så mycket fram emot lite "semme" och med tanke på att vädergudarna ser ut att bestämma sig för lite värme är jag extra glad. De närmaste 10 dagarna är helt uppbokade med kalas, lövmarknad, midsommar, båt och skåneresa men efter det är jag fri fri fri!!

Idag är jag precis hemkommen från en team building dag med arbetslaget. Vi har varit på Aspö och cyklat. Fin morgon men lagom till grillningen bröt världens ösregn ut och vi skyndade in på altanen. Vi satt och bubblade om vår personalfest i fredags och alla verkar ha olika tankar om vad som hänt..ett riktigt mysterium;)
Jag fick en lyckad bordsplacering på personalfesten i form av musik-Åsa! Det blev ganska mycket babbel och väldigt mycket (och hög) sång då Åsa hade äran att ta ton till alla snapsvisor.Visst var vi ett bra team Åsa?

Daniel och Karin
Idag har det inte bara varit roligt på Aspö. Goa, urgulliga Karin jobbade sin sista arbetsdag på Nättrabyskolan och jag är sååååå ledsen. Med tanke på rubriken så måste jag bara säga att "ibland bara klickar det" och precis så var det med Karin och mig. Från dag ett har vi kämpat ihop, inte bara med våra språkelever i 9:an, utan även mot högre makter och östrogenstinna kärringfasoner. Det är så jäkla gött att få jobba med en positiv, rak och ärlig person som vågar ta lite ton och inte bara mjäka med!!! Vi har skrattat väldigt mycket vid fikabordet och haft så mycket lika tankar om hur en lärare och en skola ska vara. Nu är det ju inte så att Karin aldrig mer kommer att vara i min närhet utan vi har redan bokat in besök i sommar. På Bergkvara vattenfestival smäller det;)

3 kommentarer:

Karin Nilsson sa...

Du är för go vännen. Jag kommer ju sakna dig jättemycket oxå. Men som sagt vi måste hålla kontakten. Jag har funnit en ny vän ju! Kram Karin.

Madde sa...

En lång, härlig och välförtjänt semester =) Kram

Åsa sa...

Jag gillar också bordsplaceringen. Vi var helt klart bäst! Ao, ao, ao, ao, ao;-)