torsdag 14 januari 2016

Vi har två fan i familjen





Det bästa Ellie vet är när det är hockey på tv. När Karlskrona spelar match får hon nämligen somna i tv-soffan med pappa. Har hon riktig tur är även Micke Hoff på plats, hon är noga med att han ska sitta på en särskild plats i soffan. Hon brukar stå ut en halvlek innan John Blund kommer.
Idag var det match, något hon vetat om sedan några dagar. Tyvärr fick Daniel ändrade badmintontider idag och Micke Hoff var förkyld. Jag trodde i min enfald att Ellie glömt hockeyn och påbörjade de vanliga nattningsrutinerna då Ellie mycket tydligt säger "nä inte sängen mamma, soffan! Hockey!" Kör i vind tänkte jag, vi kollar väl på hockey då! Ut med kudde och täcke i soffan och hockeymatchen börjar. Efter några minuter sätter sig Ellie upp i soffan och suckar högt, varpå hon fortsätter i bestämd ton: "nej nej nej, inte så Kona (Karlskrona). Kom (igen)Kona. Åååå så tråkigt!". Jag kunde såklart inte hålla masken utan brast ut i skratt. Busungen tyckte nog att jag hejade för lite och inte brydde mig (eeh sant). Jag fick helt enkelt engagera mig och börja heja. Ellie blev nöjd och somnade kvickt! Tror att pappan hennes är ganska stolt över dottern...

1 kommentar:

kicki sa...

😂😂😂😂 underbart ju ❤️