onsdag 27 januari 2016

Rut-avdrag?





Frågan är om jag kan få rutavdrag på dagens tjänst?! Mamma och pappa kom hit och hjälpte mig att storstäda huset inför pjuttens nedkomst. Vi dammade, piskade och torkade bort ett ton slipdamm. De hade dessutom med sig mat!
Eftersom jag faktiskt (!) gillar att städa har det varit lite extra jobbigt att se dammråttorna växa till sig. Nu är det en sån härlig krispig känsla i huset, soffan är piskad och fogarna på toaletten är vita igen. Tvätten är tvättad och vikt och sängen nybäddad. Lovely!!
Tack mamma och pappa för ovärderlig hjälp (och för att ni hämtade och busade med Ellie så att jag kunde sitta ner en stund och bara njuta av allt rent).

2 kommentarer:

Sofia sa...

Såå fint! Jag får vårkänslor. Måste ta ta tag i vårt hem. I morgon. Eller övermogon.

Sofia sa...

Autokorrekt där ser jag :)