torsdag 21 januari 2016

Matkasse och byggkaos








Eftersom vi är inne i slutfasen (hoppas jag) av bygget av ovanvåningen, kände vi att vi behövde lite avlastning gällande måltidsplaneringen. All vår tankeverksamhet just nu går till gipsskivor, 0503y, kattvindsluckor, foglossning och att vi ska bli fyra (med allt vad det innebär). ICAs matkasse har hitintills varit en hit, goda och snabba rätter!
I veckan har det spacklats och slipats vilket innebär ett fint lager grått damm i hela huset. Daniel hade varit förutseende nog och flyttat samt täckt så många möbler som möjligt. Målaren gjorde också sitt för att damma ner så lite som möjligt. Smått överraskade blev vi nog av vad som gömde sig bakom soffan! Hur i hela liksom?!
Äckligt blev det också när jag la vår stora matta i badkaret för att tvätta den. Baaajs skrek Ellie och jag är benägen att hålla med. Mattan släppte, förutom en massa smuts, också en massa färg. Det luktade liksom hårsalong på toaletten. Hoppas den blir fin när den torkar.
Ikväll bär det av på bokklubb. DEN aktiviteten som jag denna vecka prioriterat. Allt annat är avbokat. Ikväll ska jag njuta av litterära samtal och god fika. Love it!

1 kommentar:

kicki sa...

Ellie avslöjade sanningen 😘