måndag 14 oktober 2013

Statusuppdatering

Det roligaste med att vara såhär höggravid är nog alla roliga kommentarer jag får från random damer på stan. Varje gång jag visar mig ute är det någon (äldre) kvinna som säger något roligt. Gulliga kommentarer som gör mig på gott humör. Idag frågade damen i kassan på Hemköp mig om det verkligen inte var dags snart. Hon har ju följt min graviditet under flera månader menade hon. Jag förklarade läget och hon önskade lycka till. Utanför MVC stöter jag på nästa dam som tyckte det såg roligt ut att man inte bakifrån kunde se att jag var gravid, och att hon blev paff när jag vände mig om. Håller ju inte direkt med henne. Hon, å andra sidan, kunde ju inte veta hur jag såg ut innan, för sisådär 30 kilo sen....
Just det, MVC! Sista mötet med vår fantastiska barnmorska idag. Daniel var med eftersom vi skulle diskutera igångsättning. Om inte bebb tittar ut innan nästa måndag ska vi träffa läkaren på förlossningen och då bli igångsatta. Så, nästa vecka blir vi föräldrar oavsett. Bebben hade också vuxit på sig fint och beräknas närma sig 4200 g. En vecka till och bm gissade på 4500 som födelsevikt. Hujedamej säger jag bara!! Bm trodde också att min förkylning gjort att förlossningen inte satt igång. Kroppen är tydligen så smart att den väntar om man har en infektion i kroppen. Vila vila vila och bli frisk står på schemat.
Nu har jag fått fotmassage av Daniel som vi hoppas sätter igång det hela. Vi googlade på triggerpunkter i foten och hoppas att vi träffat rätt. Välkommen bebis!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Hoppas han triggade punkterna riktigt ordentligt! Annar får ni ta till färdknäppen ;)

Johanna sa...

Haha söta :) pirrigt är det nu!