torsdag 25 april 2013

Tunna? Jag?





Nog för att jag lagt på mig en del kilo redan, låt oss säga 30/70. 30 % bebis 70% fett. Tycker ändå inte att det är befogat att kalla mig tunna vilket en av våra lokalvårdate absolut liknade mig vid. Högt och tydligt över korridoren; "Maria, du ser ju ut som en tunna". Just då tackade jag mina gravidhormoner och mitt sviktande humör för att jag bet tillbaka och sa att det verkligen inte var ok att kalla mig tunna. Jag är ju trots allt snart halvvägs in i en freaki'n graviditet. Till saken hör att jag inte alls känner mig bekväm i min nya stora hydda, men för den sakens skull ändå inte snålar på kalorierna. Lite ångestladdat tillstånd faktiskt (oj vad jag öppnar mig nu då!). Hur som helst, visa lite vanligt jävla vett och sluta kalla mig fet!

7 kommentarer:

Sofia sa...

Det ser ut som att du ska spricka fick jag höra från min chef. Men värst var den skäggiga okända gubben i mataffären som kom fram och frågade om jag gillade gröt och pekade på magen.. ;)
Hur som helst, jag tycker att du är jättefin!!

kicki sa...

Strunta i sådana idiotiska uttalande Maria!!! Du är en otroligt vacker gravid kvinna. ❤❤❤

Anonym sa...

Du vackra kvinna du kan aldrig liknas vid en tunna:) du är alldeles alldeles underbar!! O man ska äta o gotta sig så mycket man vill:) puss puss Rebecca

Kicki, Chrille och Erla sa...

Du är såååå fin. Oerhört oförskämt att säga nåt sånt. När det dessutom inte stämmer. Det händer nåt med folk när man är gravid. Helt plötsligt är man allas egendom och många verkar känna att det är deras plikt att häva ur sig både der ena och det andra. Bra att du bet ifrån, vackra du!!!!!

Kicki, Chrille och Erla sa...

Du är såååå fin. Oerhört oförskämt att säga nåt sånt. När det dessutom inte stämmer. Det händer nåt med folk när man är gravid. Helt plötsligt är man allas egendom och många verkar känna att det är deras plikt att häva ur sig både der ena och det andra. Bra att du bet ifrån, vackra du!!!!!

Johanna sa...

Herregud! Heja hormonerna!
Just denna tunna var ju dock sjukt fin, var hittade du bilden?

Karin Nilsson sa...

Håller med alla i deras kommentarer. Innan man blir gravid så tror man att man ska kunna styra viktökningen till viss del genom matintag och träningen. Sedan när man är gravid kan man inte styra det över huvudtaget. Med Olle gick jag upp 20 kg!!! Å med Ella 10 kg. Ingen graviditet är den andra lik. Ta det med ro å sen är det bara att amma som attan, bästa fettförbränningen! Kram på da;)