onsdag 10 april 2013

Det var det här med träning





För att väga upp (haha) mitt gotteintag under graviditeten försöker jag röra på mig så mycket som möjligt. Mest promenader men också Friskis och simning. Idag laddade jag med en halv påse surt&blandat och den, toppat med en hel del frustration, gjorde att jag fick för mig att jogga en runda. Hade mest tänkt testa eftersom det var några veckor sen sist men det kändes bra och till slut blev det 5km. Inte i samma tempo som förr men inte heller långt därifrån. Lyckan är total och kroppen känns äntligen sådär slut som den gör efter go träning.
För övrigt mår jag fint och illamåendet kommer i små doser och inte så ofta längre. Huvudvärken som varit min följeslagare under några veckor känns under kontroll. Det enda som fortfarande märks är den tröttsamma tröttheten. Hoppas bli lite piggare i takt med att vädret blir varmare.
Förresten! Jag är klar med mina omdömen:) nu är det bara åtgärdsprogrammen kvar (ursäkta lärarsnacket).

3 kommentarer:

Kicki, Chrille och Erla sa...

Bra jobbat!!!!! Duktig, duktig <3

kicki sa...

Vad härligt det låter Maria :)

Sofia sa...

Det guppade nog härligt där inne i bebismagen! :)