onsdag 23 november 2011

I väntan på advent 2.0

Trots alla dystra besked så går ju liksom livet på. Ingenting stannar och det är nog lika bra det. Jag behöver göra annat och inte tänka för mycket, det är till och med ganska skönt att stänga av en stund och göra något helt annat. Adventspynta till exempel! Idag bestämde jag mig för att adventspynta efter jobbet vilket också innebar fönsterputsning och städning. Grovstädningen av köket hann jag med förra veckan men resten var kvar. Jag hade lämnat allt i en hast imorse eftersom Herr H hade ansvar för att ställa klockan och vi således vaknade med ett ryck tjugo i åtta..... Nåja, såhär kan ett hem se ut nät tvättpåsarna från gårdagen inte är upplockade samt bäddning endast är ett lyxigt hantverk för dem som har gott om tid eller möjligtvis hemhjälp.
Ja så blev det då advent här hemma. I år en något mer återhållsam advent. Jag är inte helt piffnöjd utan inser att jag behöver stöta och blöta projektet några dagar till. Fasen med, jag som hade så höga tankar om årets julpynt.
Bakom rottingfåtöjen står vår UNDERBARA plastgran (i en kartong) som också ska stå på den platsen när det lackar mot jul. När jag kollar på bilderna nu så inser jag att det egentligen inte är så stor skillnad på vårt hem, förutom julstjärnorna då. Detta måste åtgärdas. Nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du fått till bra adventsstämning. Här har det gått lite överstyr och blivit för juligt i köket och det var jag visst inte mogen för. Så fint ni har det både med och utan julpynt, bäddat eller obäddat!
Ses imorgon
Kram Johanna

Sofia sa...

Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint som alltid!! Du har bra smak! :)
Kram från Ia

Anonym sa...

Kan inte bli bättre:)
Kiccccki