torsdag 13 februari 2014

Det där med sömn











verkar ganska oviktigt för Ellie för tillfället. Från att ha sovit från 18- 01.30 och sen vidare till 5.00 för att vakna och gå upp vid sju, till att vakna varannan timme hela natten och vara färdig med sömnen vid 05.00. Jag tror att jag döööör! Det är faktiskt riktigt jäkla skitjobbigt! Lägg sedan till det dessa två punkter;
1) hon sover 3x25 min på hela dagen
2) hon skriker sig blå efter 30 sek när hon upptäcker att jag inte håller henne eller tittar på henne. Ingen annan får hålla, inte ens pappa.
Jag trodde ett tag att hon inte blev mätt men hon går upp fint i vikt. Sen trodde jag att hon var i ett utvecklingssprång. Vem vet?! Sen fick jag för mig att hon var otrygg. Med sin mamma kloss inpå hela dagen? Tror inte det. Tykänslor? Antagligen!
Mycket tankar som vi idag har skingrat med kompisbesök, babyrytmik och mammagruppsfika på café Nostalgi (då snorpan faktiskt sov en timme i vagnen) . Här hemma resonerar och diskuterar vi runt olika sätt att förbättra situationen. Idag har hon sovit lite längre på eftermiddagen vilket gjort att vi skjutit på sovtiden en timme. Nu har vi gett 120 ml ersättning, ammat båda sidor, öppnat fönstret så att det är svalt, gett snuttetrasa och mjukt oprassligt täcke, klippt naglarna, duschat och tagit på mjukaste pyjamasen samt nattat i egen säng. Nu ska jag också sova. Kl är 19.58.
Har jag nämnt att jag älskar henne över allt annat?

4 kommentarer:

kicki sa...

Hoppas ni får sova gott i natt !!!!!!!!!!!

Sofia sa...

Det blir många gissningar! Känns såå igen. Inatt blir det nog sova av, med mjukaste pyjamasen och glitter vid sidan om ;)

Johanna sa...

Det blir säkert bättre när hon bestämmer sig för att hon ska sova lite mer :)
Störst av allt är kärleken - får ny dimension ❤️

Kicki, Chrille och Erla sa...

Sötaste nattskatan ;) Hon kommer nog sova gott snart igen! Konstigt det där hur trött och frustrerad man kan känna sig, men i nästa stund värms hela hjärtat upp av ett leende. Känslor högt och lågt ;) De är nog ens största lidande men ljuvliga och ens största kärlek ändå <3