onsdag 19 juni 2013

155 slag














NU har jag semester!! Efter en härlig teambuilding-dag gjorde vi bokslut på restaurang Sjörök. Under paddlingen på dagen fick jag lite skamset ge upp eftersom flytvästen som gick runt magen, inte gick i kajaken (med mig i). Nackdelen med graviditeten är just de där begränsningarna. Hatar verkligen att ge upp, att vara vid sidan. Har en jättelång lista i huvudet på saker jag ska göra efter den 7 oktober när kroppen är min igen. På tal om att dela kropp så lyssnade vi på den inneboendes hjärtslag idag. H*n sprallade runt som bara den vilket kanske kan förklara de något höga hjärtslagen. 155 slag/m. Tårarna rann sådär ofrivilligt på både mig och Daniel och det är med skräckblandad förtjusning vi inser att vi är inne på sista tredjedelen av graviditeten. Hur fasiken ska detta gå... Ps magmåttet låg precis på kurvan. Sådeså!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Det kommer att gå kanon Maria, när det väl är dax vet din kropp exakt vad den ska göra o din modersinstinkt kommer fram, förlita dig på din intuation o om du blir osäker är det bara o vända sig till vänner som har barn.
Trevlig midsommar! Pernilla (Idas syster)

Johanna sa...

Det kommer gå så bra så! Ni kommer bli världens bästa föräldrar!

Johanna sa...

Men tiden går lite fort... Jag måste ju hinna sticka strumpor!

Sofia sa...

155 slag :)

kicki sa...

Nu rinner tårarna på mej helt ofrivilligt ♥