söndag 3 mars 2013

Fiskarbralla











Äntligen (!!!) har Kiki återvänt från en månad i Thailand! Som jag har saknat! Idag blev det en lång fika med diverse uppdateringar. Jag fick också en present som jag blev alldeles nostalgisk över; ett par äkta fiskarbyxor! Brallan jag förälskade mig i i Thailand i början av 2000-talet. Detta stycke tyg som du virar in dig i är kanske det skönaste som finns! Längtar till sommaren nu.

I övrigt har det ju varit både vår och wasalopp i helgen vilket vi naturligtvis också uppmärksammat. Våren beskådades under en 1,2 mil lång promenad igår och wasaloppet avnjöts från sänghalmen. Lyx!

Nu blir det ett litet födelsedagsbesök hos bästa Therese och sedan blir det nog lite ångestfyllt soffhäng ikväll. Det är ju tyvärr dags att jobba imorgon igen.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Mycket sugen på att titta närmre på de där brallorna, typ syna sömmarna...

Sofia sa...

Jag med, fast inte syna sömmarna! :)

Maria sa...

Det får ni gärna! Johanna, tänkte faktiskt på dig. De verkar sjukt lättsydda. Men vad vet jag;)

Cornelia sa...

Sjukt lättsydda... du måste haft en annan textilfröken än jag på Läreda. Jag lyckades nämligen vända den ena byxan ut och in när jag sydde min byxkjol! Undrar vad som är värst, att det ena benet var ut och in eller att det faktistk var en byxkjol!?
Kram

Maria sa...

Hahaha! Det kan man fundera över:) jag hade Brita Lundgren och med hennes hjälp lyckades jag producera universums fulaste innetofflor i rosa frotté!