torsdag 2 februari 2012

Födelsedag

Japp, då var man ett år äldre och ett år visare. Har visserligen haft huvudvärk under veckan på grund av det höga lufttrycket och imorse när det var så kallt värkte det i knäna. Jag har idag införskaffat ett par nya dyra gympaskor med extra pronationsuppbyggnad, mest bara så att ryggen ska funka. Rynkan mellan ögonen är numera permanent, vilket ändå inte syns när jag har mina läsglasögon på, och jag välkomnar svullnaden under ögonen på morgonen, jag ser liksom lite mindre rynkig ut då. Tycker att jag kan bidra till undervisningen genom att berätta att jag vuxit upp utan mobiltelefon och trycker riktigt mycket på att jo, man kan klara sig utan den i 45 minuter. Lägger dessutom till; här håller vi på reglerna.
Tycker numera att semlor är smaskigt till kaffet, att kalops är en toppenrätt, att filmer som börjar klockan nio inte behövs visas, jag är ändå aldrig vaken till slutet. Jag kan inte längre båda lyssna på radio och titta på tv. Var sak har sin tid. Retar mig på att de skruvar upp volymen under reklampauserna och tittar gärna på kanaler utan reklam. Gnäller på att kanaler utan reklam inte ger en chansen att sätta på kaffe i pausen.
Jag njuter av en god bok och har börjat prenumerera på DN, mest för kulturdelens skull.

Men

Jag skrattar fortfarande åt pruttskämt, jag sover gärna länge på morgonen, jag älskar tramsiga actionfilmer, har ganska bra koll på ny musik, dansar gärna hela natten och hoppar över tandborstningen då och då.

Nu ska jag och min bästa Daniel fortsätta firandet på Monte Martre och efter det en bra biofilm. Måste passa på att fira min 35. Imorgon är ju allt som vanligt igen.

3 kommentarer:

kicki sa...

Hoppas ni får det riktigt mysigt och att Daniel tar väl hand om dej. Grattis ♥

Johanna sa...

O Shit måste hoppa övertandborstningen nån gång, jag är ju trots allt ett år yngre...

Sofia sa...

Haha, visst är det sjuuuuuukt störigt att de höjer ljudet under reklampauserna..
Massa födelsedagskramar från hallström/johansson