söndag 12 februari 2012

Jag är lycklig

som har så många fina människor i min närhet. Igår var det dags att fira min 35-års dag med släkten, dvs min familj och Daniels familj. En ansenlig mängd människor att trycka in i vår tvåa och jag måste erkänna att jag var nervös för just det. Hur skulle det gå med alla vuxna och alla barn...Det visade sig att det gick utmärkt.

Nu följer en liten hyllning till min sambo (även om han inte gillar det):

Tack underbara Daniel för att du fixade mycket och god mat, för att du ordnade en rolig tävling och framförallt för att du diskade och städade lägenheten idag när jag sjöng i kyrkan. Det var sann lyx att komma hem till en lägenhet som var i toppskick. Älskar dig!

Nu, bilder;

Alla barnen vid barnbordet. Korv med bröd är grejen. Lilla Lowa fick umgås med ett gäng äldre killar och det funkade utmärkt, kanske mest för att de är så gulliga killar som såg till att hon trivdes. 
Lowa var mycket intresserad av "bäbisen". Idag hade följande konversation utspelat sig:
Mamma: -Kom nu lilla Lowis så ska vi borsta tänderna (mina föräldrar kallar henne Lowis ibland)
Lowa: -Nej, jag är inte Lovis, det är ju bäbisen som är det.
Gulligt!
Underbara grabbarna ägnade större delen av kvällen framför tv-spelet. Att det funkade så bra?!
Hallströmarna är ju fantastiska hantverkare, det vet vi ju, men de här presenterna var SUPERDUPERFINA.! Jag vet liksom inte hur jag ska kunna tacka nog. Johanna, har redan testat halsduken och den passar perfekt till jackan. Tomas, svärfar;), jag är nästan lika glad för asken som för inskriptionen i botten! Tack snälla!
Av mina föräldrar fick jag en ovärderlig present iform av DVD-filmer starring Maria Löfgren från 1979 och framåt. Ibland pinsamt och lite jobbigt att kolla på men så himla fint. Tack också för alla pengar (Hallström och Löfgren) som om en vecka kommer att spenderas i Prag=)

Så, nu känns det som om jag skrivit ett tacktal till Oscarsgalan men ni vet ju alla att jag ändå inte kan tacka er nog. Ni är bäst, allihop!
Nu ligger Daniel utslagen på soffan och jag ska packa väskan inför morgondagen. De nationella uppsatserna ligger fortfarande kvar för rättning. Orkar inte idag, det hade inte blivit bra, får bli morgonkvällens huvudbry istället!

Kramelikramelikram

4 kommentarer:

Johanna sa...

Bra tal - jag är tårögd!
Mamma och jag pratade just om hur glada vi är över gårdagen och att vi får "ha" dig...

Lilla Lowa - vilken goding :)

POKIPOKI

Cornelia sa...

Rackarns vilket tacktal! Grymt!
Sitter såklart här med en tår i ögat!
Kram

Sofia sa...

Fina Maria ♥

kicki sa...

Tack för en mycket trevlig kväll ♥