torsdag 10 mars 2011

Jehova!

Idag har de varit här igen, mina egna Jehovatanter Sabina och Eva! Jag vet var de står och de vet var jag står, i trosuppfattning alltså, ändå är det kul att ventilera sina åsikter om Han där uppe och Hans gäng. Idag stod vi i trappen (jag vågar inte bjuda in dem ännu) i en halvtimme och diskuterade och diskuterade. Daniel somnade. Spännande med människor som är så övertygade, vilket jag då inte är. Spännande att de vill att jag på riktigt aldrig ska tvivla på var min farfar är, svaren finns ju i biblen. Jag vill tvivla! Jag vill skapa mitt eget paradis för farfar, så som jag vill att han ska ha det, så som jag vill att han ska tillhöra mig ändå. Djupt?

När vi då ändå är inne på syndernas förlåtelse och blablabla så vill jag än en gång be Jojo om ursäkt för Ramlösan....Förlåt!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men Maria... du är tokig :)
Det var en fin gåva du lämnade, det var ju som ett års koncentrerad nattvard - inte behöver du syndernas förlåtelse för det!

Har faktiskt börjat känna bebisen idag - den verkar vara pigg och nöjd ;)

Sofia sa...

Haha, var det Maria som lämnat spritflaskor hos dig!!! :) Riktigt kul! Bra att bebisen blev nöjd, kanske börjat slå kullebyttor där inne!! 'Kramar