måndag 20 september 2010

Idag ösregnar det över hela Sverige

och då pratar jag inte bara om det politiska läget! Orkar nästan inte kommentera det för å ena sidan skrattar jag lite överlägset åt SD som helt enkelt väljer att sjunga hockeyramsor för att fira segern (tillåt mig; ha ha ha ha ha), å andra sidan förfasas jag över att detta faktiskt är sanningen i Sverige idag. Var inne och tittade på Valmyndighetens hemsida idag där man kunde kolla hur specifika delar av hemkommunen röstat. Det visade sig att ju längre ut från tätorten Karlskrona man kom, desto högre andel SD-väljare finns det..... Visste inte att de hade sådana enorma problem med invandrare i tex Tving? Nåja, jag fick prata av mig under en helt galen och dyngsur promenad med goaste Kiki och Hanna. Som blöta hundar kom vi tillbaka efter en timmes promenad, nog tröttare i käkarna än i benen=) Härligt och höstigt!

Suddiga ögonblicksbilder då jag inte vågade ha kameran uppe mer än en hundradels sekund (det vräkte ner...)
Tack alla underbara elever idag också för givande politiska diskussioner. Ni är verkligen Sveriges framtid. Heja heja!

3 kommentarer:

kicki sa...

Bra kämpat i regnet!! Vad det gäller SD, låt oss hoppas på ungdomarna. Måste träffas snart, längtar!!! Kram

Johanna sa...

Å Najs!!!

Sofia sa...

Vilken mysig höstpromenad! :)
Jag blev helt chockad när jag hörde valresultatet (för SD) i Blekinge & Skåne?! Vad händer liksom?!