söndag 5 september 2010

Drottning!

Sitter här och är sådär söndags-sugen. Ni vet de där dagarna efter när man skulle kunna stoppa i sig precis vad som helst bara det innehåller fett eller socker....inte riktigt dietmässigt, snarare en dag i fetmans tecken! Vad hittar jag då om inte den här lilla uppmuntrande texten med titeln "Att bli fet är en smal sak". Såhär står det;

RI- det nya sättet att mäta
Kolla in ditt Robinson-index! Du räknar ut det på samma sätt som BMI, men tabellen säger följande:

14-20: Vilken stackare! Du klarar dig inte många dagar på en öde ö.
20-25: Bättre, men du har fortfarande något små reserver.
25-30: Får du bara vatten och en och annan kokosnöt klarar du dig galant upp till ett halvår!
Över 30: Här har vi drottningen av Kurrekurreduttön!

Skönt att veta att man överlever om kriget kommer...;)

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Lite uppmuntrande söndagsläsning... är jag inte drottning så överlever jag i alla fall :-) Kram och trevlig vecka.

Johanna sa...

Ha ha ha, det var roligt! Jag är så sjukt trött på alla dieter! Inget funkar fast jag kämpar!