måndag 8 februari 2016

Hur står det till här då?





Läste igenom gamla inlägg på min blogg igår, inlägg från tiden kring Ellies födelse. Det var roligt att minnas både de bra och dåliga sakerna, framförallt var det kul att jag dokumenterat. Tänkte därför, mest för min egen skull, uppdatera bloggen angående graviditeten.
V 38: Föräldraledigheten påbörjad.
Foglossningarna är betydligt bättre, kanske pga att bebisen lagt sig med huvudet neråt, kanske pga ändrade hormonhalter. Hursomhelst så har det blivit betydligt lättare att vara igång.
Jag har beställt pyssel på nätet. Resultaten ska hänga i barnens nya lekrum. Eventuellt kommer bilder, eventuellt inte... Är ju inte så pysslig.
Ellie tittar på Astrid blir storasyster och pratar mycket om bebisen i mammas mage.
Äntligen har vi bestämt oss för ett namn på vår blivande familjemedlem (vi har ju ganska länge vetat om könet).

Nu är jag på väg för att hämta ett klädpaket med små kläder som jag köpt begagnat via nätet. Bra det där med nätshopping. När jag kommer hem har Daniel lovat att ha lunchen färdig (han ligger sjuk i influensa men kan väl ändå göra något;))
Fler uppdateringar lär komma...

Inga kommentarer: