onsdag 9 december 2015

Saftparty





Idag har jag varit på den obligatoriska glukosbelastningen. Lika äckligt som förra gången men inte några större problem att få ner saften. Idag mådde jag dock riktigt risigt under väntan. Kallsvettig och illamående.
Förra gången belastades jag i tidig v 28, denna gång sent v 29. Det skiljer alltså ungefär 11/2 vecka i tid men för övrigt var värdena nästan identiska. Här har ni dem (förra graviditeten inom parentes)
Sf-mått: 28 (28) något under
Hjärtljud: 136 (132) jaha!
Blodsocker: 5,4 (7,2) bättre än sist
Järnvärde: 120 (119) bättre än sist
Blodtryck: 115/70 (109/72)
Vikt:+12 (+11) sämre...

Viktuppgången kan bero på att jag just nu är rätt orörlig på grund av foglossningar. Har fått lov att korta ner mina dagar denna veckan med hjälp av innestående komp-tid. Nästa vecka har jag tid hos läkaren. Får ses vad som sägs. Känner mig ganska deppig av att inte kunna göra så mycket. Framförallt är det trist att behöva avboka roliga saker på helgerna, men så får det vara just nu som stränga barnmorskan sa idag...

1 kommentar:

Sofia sa...

Vad vi längtar efter lilla kusinen ❤️