fredag 18 december 2015

Helt ärligt...(var beredd på gnäll)





Jag är faktisk väldigt trött på att vara gravid. Jag njuter inte en enda sekund. Sitter hemma för att låta mina fogar vila. Försöker hålla igång på fm i lagom takt men får alltid sota för det på kvällen. Igår kväll kunde jag inte lyfta fötterna från marken. Jag drömmer om att få tillbaka en kropp i form men inser att det är så fruktansvärt långt borta. Blir ledsen och gråter. Mår dåligt när min kropp inte får röra på sig. Deppar och äter för att trösta.
Vill inte träffa folk som bara påpekar hur gigantisk jag är. Får ofta kommentarer som "skulle du haft igår eller?", "oj, är du bara i v 31!", "herregud, kan du verkligen bli ännu större?". Är inte så peppad av dessa kommentarer och äter lite till. Lyssnade på en gravidpodd igår där de pratade om flodhäst-gravid. Hög igenkänning på det. En känd svensk komiker berättade att hon vägt över hundra kilo och mest skämtat bort det. Ja, det är ju en väg, är bara inte så bra på att skämta för tillfället.
Så till det positiva:
Daniel bokat hotell i Helsingör inatt så att vi kan försöka njuta tillsammans av mat och sömn. 20 meter till ostbutiken och 30 meter till restaurangen, allt för att jag ska slippa gå. Han är rätt gullig den där sambon.
Ellie är en stjärna här hemma och har börjat förstå våra regler och hur man får sin vilja igenom på ett trevligt sätt. Hon är gullig mot sin omgivning och bjuder på pussar och kramar, det värmer ett mammahjärta.
Vår gran har inte börjat barra än.

1 kommentar:

Sofia sa...

Gnäll, bara gnäll. Det får man när man är gravid. Dessa förbannade kommentarer, bara för att man är gravid. Grrrrrtt! Du är ju så fin och jag blir så avis på din mage och den lilla skatten där inne! Puss