måndag 26 oktober 2015

Mammagruppsträff

Tänk att det nu är på pricken två år sedan vi började träffas med våra små! I helgen träffades vi hos oss. Ellie bakade frallor och äppelpaj, nästan helt själv. Det blev en trevlig eftermiddag som vanligt! Ellie och mini fick superfina sockor av Elin. Önskar att jag hade tålamod och talang att sticka...
I övrigt är livet med vår tvååring ibland en kamp. Kampen gäller trots och det går på en sekund till en annan. Från mysläge i soffan till skrik och jävelskap de Lux. Jag är inte så stabil för tillfället och bryter ihop titt som tätt. Är mycket tacksam för mamma och svärmor som får agera avlastning.
På tal om hormoner så ger de för övrigt också en del foglossning som jag ska försöka få ordning på, ska träffa sjukgymnast imorgon!

1 kommentar:

Sofia sa...

Tänk vilka känslor barn kan framkalla, ilska och kärlek huller om buller! Jag var så arg på mina igår, sen får man så dåligt samvete. Sanna sa "mamma, du får inte skrika så högt, dumma mamma".. :)