onsdag 8 januari 2014

Tvåsamtid och ensamtid











Jag är så sjuuuuukt nyfiken på hur det ser ut i huset. Daniel har nämligen bestämt att jag from nu inte får titta in. På fredag har han förberett invigning och då ska vi dricka champagne. Jag har inte varit såhär nyfiken sedan jag var barn. Iiiii! Om två veckor är vi inflyttade. Knasigt och väldigt känslosamt men alldeles alldeles underbart.
Mina och Ellies dagar då? Jo de flyter på. Roligaste just nu är "kolla klockan" vilket innebär att Ellie ligger på min axel och tokstirrar på klockan på väggen i tio minuter. Hon lär bli lika bra som mor sin på att passa tiden.
Underbara krispigt kalla höstpromenader förgyller också dagarna. I lördags blev det en med tjejkusinerna Hallström. Härligt!
Ikväll hade jag min första "egna" kväll ute. Det blev konsert i kyrkan följt av fika på Waynes. Mysigt, roligt och konstigt. När jag kom hem sov Ellie och nu saknar jag henne fastän hon ligger i rummet intill. Älskade lilla liv ❤

Inga kommentarer: