onsdag 29 januari 2014

Lata dagar i snökaos














Vi njuter så in i bängen av att vara föräldralediga nu när snön vräker ner. Mysigt med snö och underbart att slippa ta alla bråken vid snöbollskastninsplanen på jobbet! Har varit i kontakt (igen) med älskade försäkringskassan idag och idag kom jag fram. Nr 460 i kön. Det är fn sinnessjukt. När vi efter en timme i kö och samtal, äntligen fått rätsida på grejerna, gick vi ut hela familjen och skottade vår första snö. På vår egen tomt alltså. Inte det minsta jobbigt (fast det tyckte tydligen Ellie som somnade i babyliften på pappas mage) men tyvärr gör min onda rygg sig påmind såhär efteråt. Inte ens ett varmt bad löste saken... Nåja, vi får väl se hur det går, lite snöskottning ska den väl tåla.
Lillanorpan är hyfsat sugen på uppmärksamhet för tillfället. Typ hela tiden! Återigen tur att vi båda är hemma så att vi kan tillfredsställa Lillsnorpans behov (ja, vi vet om att man inte jämt ska vara så snabb med att tillfredsställa ... Det är bara så svårt att låta bli). Hon är lite risig i kistan och det går en del ombyten om man säger så. Hurra för egen tvättmaskin!
Idag har Daniel tillverkat Sveriges fulaste fågelbord i form av en gammal ölback och vår gamla gran. Den vinner inga formgivningspriser men tjänar sitt syfte. Dessutom fick jag mig ett rejält garv.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Ja det är ljuvliga dagar nu... Lilla sockerbiten gör mig galen dock!!! Kolla första bilden..... GALEN!!!

Sofia sa...

Den där lillsnorpan är så söt så man spricker ❤️